معرفی محصولات نمد طبیعی یکی از صنایع دستی ناب کشور

نمدها پارچه‌های کلفتی هستند که در تولید آن‌ها از هیچ بافتی استفاده نمی‌شود. تولید نمد طبیعی در ایران به سال‌های سال قبل بازمی‌گردد و هم‌اکنون نیز در شکل و شمایل امروزی ادامه دارد. محصولات نمد طبیعی یکی از صنایع دستی ناب کشور بوده و در بیشتر نقاط ایران به‌خصوص مناطق کوهپایه‌ای و توسط روستائیان و عشایر تولید می‌شود. در ادامه درباره نحوه تولید نمد یا همان نمدمالی و محصولات نمدی و خواص آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

نحوه تولید نمد طبیعی

برای تولید نمد طبیعی به الیاف پشم طبیعی بهاره گوسفند که تازه چیده شده و تمیز شده‌اند احتیاج داریم. این پشم‌ها به‌وسیله مالش و کوبش درهم‌تنیده شده و در این حین، در برخی مناطق آب یا صابون به همراه رنگ‌های طبیعی نیز به نمد اضافه می‌شود. نمدهای طبیعی که به‌وسیله استادان نمدمالی تولید می‌شود، دارای ضخامت‌های متفاوتی هستند و آن‌ها را می‌توان تا ضخامت 3 سانتی‌متر نیز تولید کرد.

چیزی که به فرآیند نمدمالی یا Financial wool کمک می‌کند، دو خاصیت پوسته‌ پوسته‌شدن و جعدیابی پشم است که با کمک فشار، حرارت و رطوبت درهم‌تنیده می‌شوند. تولید نمد طبیعی بیشتر در شهرهای سبزوار، قوچان، چهارمحال و بختیاری، بندر ترکمن سمنان، گنبد کاوس، رامسر، کلاردشت، کلاله و شهرهای دیگر کشور عزیزمان رواج دارد.

نمدطبیعی یکی از صنایع دستی ناب کشور و خواص آن‌ها

نمد طبیعی را می‌توان در ضخامت‌های مختلف از چند میلی‌متر گرفته تا 3 سانتی‌متر تهیه کرد. با کمک نمد می‌توان صنایع دستی مختلفی را درست کرد. محصولات نمد طبیعی یکی از صنایع دستی ناب کشور در هر نقطه‌ای از ایران برای تولید صنایع دستی مخصوص آن منطقه به‌کاربرده می‌شود. محصولات نمدی علاوه بر زیبایی که دارند، دارای خواص طبی نیز هستند و در طب سنتی و پزشکی نوین از نمد برای بهبود برخی دردها استفاده می‌شود. در زیر برخی از محصولاتی که با نمد طبیعی تولید می‌شوند را ذکر می‌کنیم:

  • فرش و زیراندازهای نمدی
  • تشک‌های طبی نمدی یک و دو نفره
  • لباس محلی نمدی
  • کفش، پاپوش و کفی کفش نمدی
  • عرق‌گیر زین اسب نمدی
  • زانوبند، کمربند و مچ‌بند نمدی
  • پشتی نمدی

از زمان‌های قدیم از نمد طبیعی برای بهبود دردهای مفصلی، کمردرد و درد رماتیسم استفاده می‌شده است. امروزه نیز از محصولات و صنایع دستی نمدی برای کاهش دردهای ناشی از عمل جراحی، کاهش بوی بد پا، بهبود گردش خون، افزایش آرامش و بهبود افسردگی و تعادل بارهای مثبت و منفی بدن است.

خرید محصولات سلامت محورو تزئینی نمدی

محصولات تولیدشده با نمد طبیعی توسط روستائیان و عشایر عزیز کاربردهای گوناگونی داشته و استفاده از آن‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی سلامتی جسمی و روحیه شما داشته باشد. برای جاودانه نگهداشتن محصولات نمد طبیعی که یکی از صنایع دستی ناب کشور هستند، می‌توان از  فروشگاه ما که یکی از عرضه‌کنندگان مستقیم این محصولات است ، آن‌ها را خریداری کرد.

مدیر

سایت درجه یک،مرکز فروش آنلاین محصولات نمد طبیعی| جهت سفارش محصولات به صورت تکی و عمده می توایند با ما در ارتباط باشید تلفن تماس:09913746057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
  09913746057
بستن
بستن